КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

5 КЛАС







Дата
Кіл-сть
годин
Зміст (розділу/теми) уроку
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітка


                          Розділ І Звідки і як історики довідуються про минуле
1

1
Вступ.


2

1
 Історія як наука. Українські вчені-історики.
 
·     пояснює поняття «історія» , «історики»
·     коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього;
·     розповідає про діяльність українських істориків (2-3 на вибір);
·     висловлює судження щодо вивчення історії свого народу.
Форма роботи на уроці…….
3

1
 Історія і час.
·     креслить лінію часу ;
·     позначає на лінії часу запропоновані дати ;
·     пояснює  поняття «хронологічна послідовність», «літочислення», «календар»;
·     здійснює відлік років в історії, співвідносить рік-століття-тисячоліття.

4

 2
 Історична карта.
·      розрізняє умовні позначки на історичній карті; знаходить на карті територію України; столицю;
·     пояснює поняття  « карта»,
5

1
Писемні джерела. Архіви.
·     пояснює поняття «історичні джерела», «архів»;
·     наводить приклади писемних  джерел;
·     висловлює судження щодо ролі архівів у збереженні пам’яті про минуле.

6

1
  Мова як джерело знань про минуле .
·     пояснює поняття  «фольклор»;
·     наводить приклади приказок, прислівїв, казок про минуле
Тип проведення заняття….
7

1
 Речові історичні джерела

·     пояснює поняття  « речові історичні джерела», «археологія», «музеї»;
·     розповідає про те, як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок;
·     наводить приклади  історичних речових джерел.
Провідна діяльність учнів на уроці…
8

1
 Практичне заняття
Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому.
·     розповідає про історію сім’ї та родинне дерево;
·     добирає інформацію  про минуле з сімейних фотографій;;

9

1
Географічні назви в історичній науці.
·     пояснює поняття «історична топоніміка»;
·     розповідає про назви населених пунктів;
·     коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього;


10

1
Практичне заняття:
Які назви в  моєму рідному місті/селі нагадують про минуле.
·       наводить приклади історичних назв своєї місцевості, з яких можна довідатися про давні часи.
Індивідуальна діяльність учнів…
11

1
Узагальнення/Тематичний контроль.


11
Розділ ІІ.    Про що і про кого розповідає історія
12

1
  Люди в історії: історичні діячі, групи людей і народи.

·     пояснює поняття « історичні діячі», «народ»,
·     розповідає про історичних діячів на основі тексту підручника та використання матеріалу практичної роботи;


13

1
   Події та явища в історії: відкриття, битви, подорожі, господарське та повсякденне життя.
·     установлює хронологічну послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;
·      розповідає про історичну подію чи явище  на основі тексту підручника;
·     пояснює поняття  «історичні події»;
·     складає запитання щодо перебігу історичних подій, вказаних в підручнику.

14

1
 Житло і побут давніх мешканців України.
·      розповідає про побут давніх мешканців України;
·     знаходить на карті території, повязані з давніми мешканцями України;
·     виокремлює в тексті головне і другорядне , складає простий план тексту підручника;

15

1
 Київські князі.
·     розповідає про київських князів;
·      висловлює власне ставлення до князів;
·     виокремлює в тексті головне і другорядне , складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань.

16

1
 Українське козацтво у битвах і походах.

·     установлює хронологічну послідовність зазначених подій;
·      знаходить на карті території, де виникло козацтво;
·     розповідає про українських козаків та гетьманів на основі тексту підручника.

17

1
Українське село і місто у XVIII
·     пояснює як жили мешканці села та міста у  XVIII;
·     виокремлює в тексті головне й другорядне;
·     складає запитання щодо тексту підручника.

18

1
Відкриття Харківського університету та його вплив на українську культуру.
·     пояснює поняття «університет»;
·     розповідає про Харківський університет та В. Каразіна на основі тексту підручника.


19

1
Українська революція 1917-1920рр.
·     установлює хронологічну послідовність подій Української революції;
·     складає запитання щодо перебігу Української революції;
·     висловлює своє ставлення  до Української революції.

20

1
Україна в роки Другої світової війни.
·     позначає на лінії часу тривалість Другої світової війни;
·     показує на карті перебіг війни;
·     складає розповідь про події війни;
·     зіставляє окремі події з історії рідного краю

21

1
Проголошення незалежності України.
·     називає День незалежності України;
·     висловлює власне ставлення  до проголошення незалежності України.

22

1
Практичне заняття.
Про що і про кого розповідає історія рідного краю.
розповідає про історію рідного краю;
зіставляє окремі події з історії родини й рідного краю та України.

23

1
Узагальнення/Тематичний контроль.




8
Розділ ІІІ Що історичні пам’ятки розповідають про минуле.
24

1
 Храми та ікони. Софійський собор і Києво-Печерська лавра.
·     називає  та описує памятки на основі тексту підручника;
·     пояснює поняття « історичні пам’ятки», «ікона», «мозаїка», «фреска» ;
·      установлює хронологічну послідовність створення зазначених памяток;
·     висловлює власне ставлення до памяток історії.


25

1
 Книги і мініатюри. Остромирове Євангеліє та «Апостол» Івана Федорова.
·      розповідає про перші книги на Україні;
·     пояснює поняття « книжкова мініатюра»;
·      складає план розповіді про книгодрукування та Івана  Федорова.

26

1
 Замки і палаци. Генуезька і Кам’янецьк-Подільська  фортеці. Бахчисарайський та Маріїнські палаци.
·      пояснює поняття «архітектура», «замок», «фортеця», «палац»;
·     показує на карті   місцезнаходження замків, палаців та фортець, які згадуються в підручнику;
·     називають, розпізнають та описують памятки на основі вивченого матеріалу.

27

1
 Вулиці та площі. Вулиця Хрещатик у Києві. Площа Ринок у Львові.

·     пояснює поняття  «вулиця», «площа»;
·     складає план розповіді про   вулицю Хрещатик;
·     описує площу Ринок у Львові.

28

1
Парки і сади. «Софіївка» в Умані та заповідник «Качанівка» на Чернігівщині.
·     пояснює поняття «парк»;
·     називає та описує парки та сади на основі тексту підручника і практичної роботи.

29


Практичне заняття.
Які історичні памятки мого міста/села, рідного краю розповдають про минуле.
·     наводить приклади памяток свого краю та описує їх.

30-31

2
Практичне заняття:
Моя уявна подорож історичними місцями України.

Робота в групах…
32

1
Узагальнення/Тематичний контроль.

33

1
  Узагальнення до курсу: «Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України»
·      пояснює, що таке історія і що є предметом вивчення історії як науки;
·      Висловлює судження щодо важливості історичних знань та ролі громадян, історичної науки, музеїв, архівів у збереженні минулого.

 34

2
 Резерв













































































































































































































(Назва навчального закладу)

«Розглянуто»                                                                                       «Погоджено»                                                                       «Затверджено»                                              
на засіданні предметної кафедри вчителів                              заступник директора                                                         директор навчального закладу
(методичного обєднання)                                                  із навчально-виховної роботи                                                 __________________________
протокол №___   від_______                                                _________________________  
                                                                                                                                                                                                   ___________________________
                                                                                                                                                                                                               (дата затвердження)
        


Календарно-тематичне планування*

Історія України. 8 клас.

2016-2017 навчальний рік



Річна кількість годин – 53
(1,5 годин на тиждень)
Планова кількість
практичних робіт – 5
Навчально-методичні комплекси:
підручник
посібник
карти/атласи –                                                                                                                                                            _________________________________
                                                                                                                                                                         
                                                                                                                                                                                         (Прізвище , ім'я, по батькові учителя)

*Календарно-тематичне планування укладено згідно навчальної програми Міністерства освіти і науки для загальноосвітніх навчальних закладів і є чинною  у 2016/2017 навчальному році.



№№ уроку
Дата
Кіл-ть
годин
Зміст (розділу/теми) уроку
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітка
1

1
ВСТУП.
Середньовічна спадщина України. Основні події і постаті.
Ранній новий час. Особливості ранньомодерної доби в історії України.
·    називає періодизацію та види джерел історії України в Ранній новий час;
·    пояснює поняття «Ранній новий час», «Ранньомодерна доба»;
·    показує на карті українські землі на кінець XV ст.;
·    характеризує особливості Раннього нового часу в історії України.
Форма роботи на уроці…….

9
Розділ І: УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В ХVІ ст.
2

1
Політичне становище українські землі у першій половині ХVІ ст.
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українські землі.



·    називає дату Люблінської унії;
·    пояснює поняття «унія»;
·    визначає причини й наслідки Люблінської унії;
·    показує на карті територіальний розподіл українських земель на початок XVІ ст. та зміни, що відбулися на українських землях унаслідок Люблінської унії;
·    характеризує особливості політичного та економічного життя українських земель у першій половині ХVІ ст. та зміст Люблінської унії.

3

1
 Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.

·    пояснює поняття «фільварок», «магдебурзьке право»;
·    характеризує особливості економічного життя українських земель у першій половині ХVІ ст.

4

1
Соціальній структура суспільства. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Василь-Костянтин Острозький.
·    пояснює поняття «шляхта», «магнат»;
·    характеризує соціальну структуру українського суспільства на початку XVІ ст.;
·    висловлює судження щодо діяльності Василя-Костянтина Острозького.

5

1
Українське козацтво. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ – козацька республіка.
·    називає дату утворення першої Запорозь-кої Січі;
·    пояснює поняття «покозачення», «Запорозька Січ», «кіш», «козацька старшина», «кошовий отаман», «козацька рада», «козацькі клейноди», «курінь»;
·    визначає причини виникнення козацтва і січей;
·    показує на карті перші Січі;
·    висловлює судження щодо діяльності Дмитра Вишневецького.

6

1
Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. Козацькі війни кінця ХVІ ст.
·    пояснює поняття «реєстрове козацтво», «козацькі війни»;
·    показує на карті райони козацьких повстань 1590-х років;
·    висловлює судження щодо діяльності Криштофа Косинського та Северина Наливайка.

7

1
Практичне заняття:
«Повсякденне життя представників основних верст суспільства»
·    характеризує повсякденне життя українців на початку XVІ ст.

Індивідуальні завдання для учнів…..
8

1
Церковне життя. Особливості реформаційних та контрреформацій них рухів в Україні. Православні братства.
·    пояснює поняття «церковні братства»;
·    визначає вплив реформаційних і контрреформаційних рухів в Україні;
·    характеризує діяльність православних братств.

9

1
Культурно-освітнє життя. Острозька академія, братські школи, єзуїтські колегії. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Іван Федоров.
·    називає дату заснування Острозької академії, виходу друком перших книжок;
·    пояснює поняття «слов’яно-греко-латинська школа», «колегія», «академія», «вертеп»;
·    визначає історичне значення Пересопницького Євангелія;
·    характеризує розвиток книговидання та шкільництва;
·    висловлює судження щодо діяльності Івана Федорова.

10

1
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво.
·    пояснює поняття «гравюра»;
·    характеризує історико-культурні пам’ятки.

11

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….

8
Розділ ІІ. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ наприкінці ХVІ – у першій половині ХVІІ ст.
12

1
Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика.
·    показує на карті Кримське ханство та шляхи набігів кримських татар;
·    характеризує внутрішню і зовнішню політику кримських ханів.

13

1
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст.
·    називає дату доби «героїчних походів»;
·    пояснює поняття «героїчні походи»;
·    показує на карті напрямки походів козаків на володіння Османської імперії
·    характеризує морські та суходільні походи козаків.

14

1
Петро Конашевич-Сагайдачний.
Похід на Москву 1618 р.
Військо Запорозьке і Хотинська війна.
·    називає дату походу козаків на Москву; Хотинської війни;
·    показує на карті напрямки походів козаків на Московське царство;
·    висловлює судження щодо діяльності Петра Конашевича-Сагайдачного.

15


Козацько-селянські повстання 20-30-х рр. ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького».
·    називає дату козацько-селянських повстань; видання «Ординації Війська Запорозького»;
·    визначає причини й наслідки козацько-селянських повстань 1620-1630-х років;
·    показує на карті райони козацьких повстань 1620-1630-х років.

16

1
Практичне заняття:
«Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва»
·    характеризує військово-політичну організацію козацтва; морські та суходільні походи козаків; традиції, звичаї та побут козаків.
Індивідуальні завдання для учнів…..
17

1
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення Греко-католицької церкви.
·    називає дату утворення Греко-католиць-кої церкви;
·    пояснює поняття «Греко-католицька церква»;
·    визначає причини й наслідки Берестейсь-кої унії.

18

1
Боротьба за відновлення православної ієрархії.
Реформи митрополита Петра Могили
·    висловлює судження  щодо діяльності Іпатія Потія; Герасима та Мелетія Смотрицьких; Івана Вишенського; Петра Могили.

19

1
Києво-Могилянський колегіум. Полемічна література. Архітектура. Образотворче мистецтво. 
·    називає дату створення Києво-Могилянського колегіуму;
·    пояснює поняття «полемічна література»;
·    характеризує історико-культурні пам’ятки доби;
·    висловлює судження  щодо діяльності Герасима та Мелетія Смотрицьких, Івана Вишенського.

20

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….
Діяльність учнів на уроці….

5
Розділ ІІІ. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
середини XVII ст.
21

1
Передумови, причини,  початок Національно-визвольної війни.
Події 1648-1649 рр.
Зборівський договір.
·    називає дату основних битв Національно-визвольної війни, укладення Зборівського договору;
·    визначає причини та наслідки Національно-визвольної війни українського народу;
·    показує на карті основні напрямки походів і битви Національно-визвольної війни;
·    характеризує перебіг Національно-визвольної війни; зміст Зборівського договору.

22

1
Події 1650–1651 рр. Білоцерківський договір. Битва під Батогом. Молдавські походи.
Облога Жванця. Кам`янецька угода.
·    називає дату основних битв Національно-визвольної війни, укладення Білоцерківсь-кого договору, Кам`янецької угоди;
·    показує на карті основні напрямки походів і битви Національно-визвольної війни;
·    характеризує зміст Білоцерківського договору, Кам`янецької угоди.

23

1
Українська козацька держава – Війська Запорозького. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічне життя. Зовнішня політика.
·    пояснює поняття «Гетьманщина», «гетьман», «генеральна старшина», «генеральна військова та старшинська ради», «універсал», «полк», «сотня»;
·    пояснює особливості здійснення влади гетьмана в козацькій державі; взаємовідно-сини Війська Запорозького з державами-сусідами;
·    показує на карті полковий устрій держави – Війська Запорозького; кордони Української козацької держави;
·    характеризує соціально-економічне становище українських земель після утворення козацької держави;
·    висловлює судження щодо діяльності Богдана Хмельницького та його сподвижників в розбудові козацької держави; характер відносин з сусідніми державами.

24


Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильвансь-кий союз.
·    називає дату основних битв Національно-визвольної війни, укладення Березневих статей, Віленського перемир’я;
·    визначає наслідки українсько-московського договору 1654 р., утворення українсько-шведсько-трансильванського союзу;
·    характеризує зміст «Березневих статей», умови Віленського перемир’я;
·    висловлює судження щодо характеру відносин з сусідніми державами.

25

1
Практичне заняття:
«Богдан Хмельницький як політик і людина»
·    висловлює судження щодо діяльності Богдана Хмельницького
Індивідуальні завдання для учнів…..
26

1
Історія рідного краю
(орієнтовно)
·    показує на карті територію рідного краю;
·    визначає результати визвольного походу українського війська в Галичину.
Діяльність учнів на уроці….
27

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….
Діяльність учнів на уроці….

9
Розділ  ІV. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ НАПРИКІНЦІ 50-х років ХVІІ –
НА ПОЧАТКУ ХVІІІ ст.
28

1
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. Початок Руїни.
·    називає хронологічні межі періоду Руїни, дату Гадяцької угоди;
·    пояснює поняття «Руїна»;
·    показує на карті події україно-московської війни;
·    характеризує зміст політики Росії щодо українських земель;
·    висловлює судження щодо діяльності гетьмана Івана Виговського.

29

1
Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я.
·    називає дату Андрусівського договору;
·    показує на карті території Лівобережної і Правобережної Гетьманщини; межу поділу України за Андрусівським перемир’ям;
·    характеризує зміст політики Росії щодо українських земель;
·    висловлює судження щодо діяльності гетьманів: Юрія Хмельницького, Павла Тетері, Івана Брюховецького.

30

1
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. Іван Самойлович. Чигиринські походи.
Припинення існування Правобережної Гетьманщини. Запорозьке козацтво. Іван Сірко.
·    пояснює поняття «протекторат», «Чигиринські походи»;
·    показує на карті Чигиринські походи; територію Правобережної Гетьманщини та територію Запорозької Січі;
·    характеризує зміст політики Росії щодо українських земель;
·    висловлює судження щодо діяльності гетьманів: Петра Дорошенка, Дем’яна Многогрішного, Івана Самойловича, кошового отамана Івана Сірка.

31

1
Бахчисарайський мир. «Вічний мир».
Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. Семен Палій. Ліквідація козацтва на Правобережній Україні.
·    називає дату Бахчисарайського договору, «Вічного миру»; повстання під проводом С.Палія; зруйнування Чортомлицької Січі;
·    показує на карті межу поділу України за Бахчисарайським договором; «Вічним миром»; територію поширення повстання Семена Палія;
·    характеризує господарське та повсякденне життя Правобережного козацтва в останній чверті ХVІІ ст.;
·    висловлює судження щодо діяльності полковника Семена

32

1
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козачі полки. 
·    показує на карті територію Слобідської України;
·    характеризує адміністративно-територіальний устрій, господарське та повсякденне життя запорозьких земель.

33

1
Практичне заняття:
«Руїна»: причини і наслідки»
·    пояснює поняття «Руїна»;
·    визначає причини і наслідки періоду «Руїни».

34

1
Іван Мазепа: внутрішня і зовнішня політика. Північна війна і Україна.
·    називає дату зруйнування Батурина і Полтавської битви;
·    пояснює поняття «протекторат»;
·    визначає причини і наслідки військово-політичного виступу Івана Мазепи;
·    показує на карті події Північної війни на українських землях;
·    характеризує зміст політики Росії щодо українських земель;
·    висловлює судження щодо діяльності гетьмана Івана Мазепи, кошового отамана Костя Гордієнка.

35

1
Пилип Орлик і його Конституція.
·    називає дату ухвалення Конституції Пилипа Орлика;
·    характеризує основні положенні Конституції Пилипа Орлика;
·    висловлює судження щодо діяльності гетьмана Пилипа Орлика.

36

1
Церковне життя. Освіта. Архітектура. Образотворче мистецтво.
·    пояснює поняття «козацьке бароко»;
·    характеризує внесок Києво-Могилянської академії в розвиток освіти і науки; історико-культурні пам’ятки доби;
·    висловлює судження щодо діяльності Феофана Прокоповича.

37

1
Історія рідного краю
(орієнтовно)
·    показує на карті територію рідного краю;
·    характеризує становище краю періоду Руїни;
·    характеризує історико-культурні пам’ятки доби рідного краю.
Діяльність учнів на уроці….
38

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….
Діяльність учнів на уроці….

10
Розділ V. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ у 20–90-х рр. ХVІІІ ст.
39

1
Іван Скоропадський, Павло Полуботок. Перша Малоросійська колегія. Данило Апостол. «Правління гетьманського уряду»
·    пояснює поняття «Малоросійська колегія»;
·    показує на карті територію Лівобережної Гетьманщини;
·    характеризує основні напрями політики Російської імперій щодо українських земель;
·    висловлює судження щодо діяльності гетьманів: Івана Скоропадського, Павла Полуботка, Данила Апостола.

40

1
Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Друга Малоросійська колегія. Запровадження кріпацтва.
·    називає дату остаточної ліквідації гетьманства; закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України;
·    пояснює поняття «кріпацтво»;
·    визначає причини і наслідки скасування гетьманства;
·    показує на карті територію Слобідської України;
·    характеризує основні напрями політики Російської імперій щодо українських земель.

41

1
Нова (Підпільненська) Січ.
Петро Калнишевський.
Ліквідація Запорозької Січі.
·    називає дату ліквідації Запорозької Січі;
·    пояснює поняття «паланка»;
·    визначає причини і наслідки ліквідації Запорозької Січі;
·    показує на карті територію Олешківської і Нової Січі;
·    характеризує адміністративно-територіальний устрій, господарське та повсякденне життя запорозьких земель;
·    висловлює судження щодо діяльності кошового отамана Петра Калнишевського.

42

1
Практичне заняття:
«Козацькі літописи ХVІІ – ХVІІІ ст. як історичні джерела»
·    пояснює поняття «козацькі літописи».
Діяльність учнів на уроці….
43

1
Російсько-турецькі війни XVIII ст. і Україна. Ліквідація Кримського ханства. Колонізація Півдня України.
·    називає дату ліквідації Кримського ханства;
·    визначає причини і наслідки приєднання земель Кримського ханства до Росії;
·    показує на карті територіальні зміни, що відбулися унаслідок російсько-турецьких воєн та ліквідації Кримського ханства;
·    характеризує основні напрями політики Російської імперій щодо українських земель.

44

1
Правобережна Україна.
Гайдамаки. Коліївщина.
Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків.
·    називає дату Коліївщини;
·    пояснює поняття «гайдамаки», «Коліївщина», «опришки»;
·    визначає причини розгортання гайдамаці-кого та опришківського руху на Правобережжі;
·    висловлює судження щодо діяльності   Максима Залізняка, Івана Гонти, Олекси Довбуша.

45

1
Поділи Речі Посполитої.
Зміни становища Правобережної України у складі Російської імперії.
·    називає дати поділів Речі Посполитої;
·    визначає причини і наслідки поділів Речі Посполитої;
·    визначає наслідки приєднання земель Правобережжя, Поділля, Волині до Росії;
·    показує на карті територіальні зміни, що відбулися унаслідок поділів Речі Посполитої.

46

1
Західноукраїнські землі у складі володінь австрійських Габсбургів. Реформи Марії-Терезії та Йосипа ІІ.
·    пояснює поняття «реформи»;
·    визначає наслідки реформ Марії-Терезії та Йосипа ІІ для українських земель;
·    характеризує основні напрями політики Австрійської імперій щодо українських земель.

47

1
Освіта і наука.
Києво-Могилянська академія.
Григорій Сковорода.
·    визначає особливості розвитку культури козацької доби;
·    характеризує внесок Києво-Могилянської академії в розвиток освіти і науки;
·    висловлює судження щодо діяльності Григорія Сковороди.

48

1
Архітектура.
Образотворче мистецтво. Музика.
·    визначає особливості розвитку культури козацької доби;
·    характеризує історико-культурні пам’ятки доби.

49

1
Історія рідного краю
(орієнтовно)
·    показує на карті територію рідного краю;
·    визначає наслідки реформ Марії-Терезії та Йосипа ІІ для населення рідного краю;
·    характеризує основні напрями політики Австрійської імперій щодо території краю;
·    характеризує історико-культурні пам’ятки доби рідного краю.
Діяльність учнів на уроці….
50

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….


1
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ
51

1
Україна в ранньомодерну добу та її внесок в загальноєвропейську спадщину. діяльності провідних історичних осіб України XVІ – XVIII ст.
·    називає періодизацію історії України Раннього Нового часу;
·    визначає особливості козацької доби;
·    характеризує процес українського державотворення  та порівнює з основними тенденціями політичного розвитку європейських країн;
·    оцінює роль козацтва в історії України;
·    висловлює судження щодо діяльності провідних історичних осіб України XVІ – XVIII ст.

52

1
Резерв

Діяльність учнів на уроці….










(Назва навчального закладу)

«Розглянуто»                                                                                       «Погоджено»                                                                       «Затверджено»                                              
на засіданні предметної кафедри вчителів                              заступник директора                                                         директор навчального закладу
(методичного обєднання)                                                  із навчально-виховної роботи                                                 __________________________
протокол №___   від_______                                                _________________________  
                                                                                                                                                                                                   ___________________________
                                                                                                                                                                                                               (дата затвердження)
        


Календарно-тематичне планування*

Всесвітня історія. 8 клас.

2016-2017 навчальний рік



Річна кількість годин – 35
(1 годин на тиждень)
Планова кількість
практичних робіт –
Навчально-методичні комплекси:
підручник
посібник
карти/атласи –                                                                                                                                                


                                                                                                                                                                                     __________________________________                                                                        
                                                                                                                                                                                         (Прізвище , ім'я, по батькові учителя)

*Календарно-тематичне планування укладено згідно навчальної програми Міністерства освіти і науки для загальноосвітніх навчальних закладів і є чинною  у 2016/2017 навчальному році.


№№ уроку
Дата
Кіл-ть
годин
Зміст (розділу/теми) уроку
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітка
1

1
ВСТУП.
Середні віки в історії людства.
Поняття і періодизація Нового часу, Ранньомодерної доби.
·    називає  хронологічні межі та періодизацію Середніх віків та Нового часу;
·    пояснює поняття «Новий час», «ранній Новий час», «Ранньомодерна доба»;
·    показує на карті провідні європейські
    держави;
·    характеризує цивілізаційної спадщини Середньовіччя;  особливості розвитку світу напередодні Нового часу.
Форма роботи на уроці…….

5
Розділ І ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН
2

1
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV— XVI ст. Подорожі Х. Колумба, В. да Гами, Ф. Магеллана.
·         називає період Великих географічних
відкриттів; дати подорожей Х. Колумба, Васко да Гами, Ф. Магелана;
·    пояснює поняття «Великі географічні відкриття»;
·    визначає причини Великих географічних відкриттів;
·    показує на карті основні географічні  відкриття;
·    характеризує подорожі європейців.

3

1
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ.
·    пояснює поняття «конкіста», «колоніальна імперія»,   «зустріч цивілізацій»;
·    характеризує життя народів доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки).

4

1
Торгівельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Розвиток техніки. Становлення капіталістичних відносин. 
·    пояснює поняття «Революція цін», «мануфактура», «капіталізм», «буржуазія», «найманий робітник»;
·    показує на карті напрямки  нових торговельних шляхів, центри світової торгівлі;
·    характеризує технічні досягнення раннього Нового часу.

5

1
Повсякденне життя населення Західної Європи.
·    характеризує зміни у житті людей після Великих географічних відкриттів.

6

1
Практичне заняття
(на вибір учителя):
·    Наслідки Великих географічних відкриттів для історії людства


·    Цивілізації доколумбової Америки


·    пояснює поняття «Великі географічні відкриття»;
·    визначає наслідки Великих географічних відкриттів;
·    характеризує життя народів доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки).
Індивідуальні завдання для учнів…..
7

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….

5
Розділ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ
8

1
Гуманізм: М. Сервантес,
Еразм Роттердамський, Н. Макіавелі.
Високе Відродження:
Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело. 
Північне Відродження: П. Брейгель,
А. Дюрер.
Зародження культури бароко. Рембрант, Рубенс, Тиціан.
·    називає хронологічні межі епохи Ренесансу;
·    називає видатні пам’ятки культури епохи   Ренесансу й бароко;
·    пояснює поняття «Високе Відродження», «Північне Відродження», «бароко»;
·    визначає основні ідеї Е.Роттердамського;
·    показує на карті культурні  центри Європи раннього Нового часу; 
·    характеризує основні риси Ренесансу і бароко.

9

1
Практичне заняття
(на вибір учителя):
·    Гуманістичні ідеї в творах
Е. Роттердамського
·    Ідеї гуманізму в шедеврах Високого Відродження


·    визначає основні ідеї Е. Роттердамського;

·    пояснює поняття «Високе Відродження»;
·    характеризує ідеї гуманізму в шедеврах Високого Відродження
Індивідуальні завдання для учнів…..
10

1
Католицька церква напередодні Реформації. М. Лютер і народження протестантизму.Т. Мюнцер. Поширен-ня Реформації. Ж. Кальвін.  Аугсбурзь-кий релігійний мир 1555 р.
·    називає дату початку Реформації;
·    пояснює поняття «Реформація», «протестантизм», «лютеранство», «кальвінізм», «селянська війна»;
·    визначає причини і наслідки Реформації; основні ідеї М. Лютера, Т. Мюнцера, Ж.Кальвіна;
·    показує на карті регіони поширення реформації;
·    характеризує процес  Реформації в Європі.

11

1
Контрреформація в Європі. І. Лойола. Єзуїти. Тридентський собор.
·    пояснює поняття «Контрреформація», «орден  єзуїтів»;
·    визначає причини і наслідки Контрреформації;
·    характеризує процес  Контрреформації в Європі.

12

1
Народження нової європейської науки. Р. Декарт, Й. Кеплер, Н. Коперник, Г. Галілей.
·    пояснює вплив ідей Гуманізму на становлення європейської науки і суспільства;
·    характеризує досягнення науки.

13

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….

7
Розділ ІІІ. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ у ХVІ — ХVІІ ст.
14

1
Становлення абсолютної монархії у Франції. Франциск І. Особливості Реформації у Франції. Релігійні війни. Нантський едикт.
·    називає хронологічні межі релігійних війн у Франції;
·    пояснює поняття «релігійні війни»;
·    показує на карті територію Франції;
·    характеризує основні  риси політичного  і  релігійного розвитку Франції; причини і наслідки релігійних війн у Франції.

15

1
Кардинал А. Рішельє. Абсолютизм за Людовіка XIV. Ж.-Б. Кольбер.
·    пояснює поняття «абсолютизм», «протекціонізм», «меркантилізм»;
·    характеризує основні  риси абсолютизму за Людовіка XIV;
·    висловлює судження щодо діяльності кардинала Ришельє.

16

1
Королівська реформація в Англії. Генріх VIII. Єлизавета І. «Криваве законодавство»
·    показує на карті територію Англії; шлях «Великої армади»;
·    характеризує основні  риси політичного  і  релігійного розвитку в Англії.

17

1
Англійська революція. О. Кромвель. Навігаційний акт. Реставрація і "Славна революція". «Білль про права».  Парламентська монархія.
·    називає хронологічні межі Англійської революції;
·    пояснює поняття «Славна революція», «протекторат»;
·    характеризує причини і наслідки Англійської революції;
·    висловлює судження щодо діяльності О. Кромвеля.

18

1
Володіння Габсбургів. Карл V, Філіп ІІ.
Національно-­визвольна війна
у Нідерландах. Утрехтська унія. В.Оранський.
·    називає хронологічні межі національно­-визвольної війни в Нідерландах;
·    пояснює поняття «національно-­визвольна війна»;
·    показує на карті територію володінь Карла V Габсбурга; Об’єднані провінції Нідерландів;
·    характеризує основні  риси «освіченого абсолютизму» імперії Габсбургів;  причини і наслідки національно-­визвольної війни у Нідерландах;
·    висловлює судження щодо діяльності В. Оранського.

19

1
Практичне заняття
(на вибір учителя):
·    Розвиток монархічних форм правління у країнах Західної Європи


·    Образ абсолютного монарха країн Західної Європи.


·    характеризує основні  риси політичного  і  релігійного розвитку західноєвропейських країн; абсолютизм в різних країнах Європи;
·     

20

1
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин.
·    називає хронологічні межі Тридцятиліт-ньої війни;
·    показує на карті територіальні зміни, що відбулися в результаті Тридцятилітньої війни.

21

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….

4
Розділ IV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.
22

1
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів.
·    називає дату зупинки османської експан-сії (облога Відня 1683 р.);
·    пояснює поняття «султан»;
·      визначає причини і наслідки османських
    завоювань в Європі;
·    показує на карті територію Османської     Імперії;
·    характеризує внутрішню та зовнішню  політику Османської імперії;
·    висловлює судження щодо діяльності Сулеймана Пишного.

23

1
Річ Посполита. Характерні риси шляхетської демократії
·    називає дату Люблінської унії;
·    пояснює поняття «шляхта», «сейм»;
·    показує на карті територію Речі Посполитої;
·    характеризує внутрішню та зовнішню  політику Речі Посполитої;
·    висловлює судження щодо діяльності Сигізмунда ІІ Августа.

24

1
Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Початок правління династії Романових. Реформи патріарха Никона.
·    пояснює поняття «опричнина», «Смута», «церковний розкол», «Земський собор», «самодержавство»;
·    висловлює судження щодо діяльності Івана IV Грозного, Олексія Михайловича.

25

1
Внутрішня та зовнішня політика
Петра І. Народження Російської імперії.
·    називає дату проголошення Росії імперією;
·    визначає причини і наслідки Північної війни; значення  реформ Петра І;
·    показує на карті територію Російської держави;
·    характеризує внутрішню та зовнішню  політику Російської держави;
·    висловлює судження щодо діяльності Петра I.

26

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….

5
Розділ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА
27

1
Початок промислового перевороту і його вплив  на життя різних верств населення. А.Сміт.
Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм.
·      називає хронологічні межі промислового
перевороту; доби Просвітництва;
·    пояснює поняття «промисловий переворот», «Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм»;
·    визначає основні ідеї Просвітництва;
·    характеризує зміст промислового перевороту, класицизму.

28

1
Освічений абсолютизм.
Володіння австрійських Габсбургів. Марія­Терезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ.
·    пояснює поняття «освічений абсолютизм»;
·    пояснює причини і наслідки реформ Марії­Терезії, Йосипа ІІ, Фрідріха ІІ, Катерини ІІ;
·    показує на карті територію Пруссії, володіння австрійських Габсбургів,  територію Російської імперії;
·    характеризує зміст освіченого абсолютизму.

29

1
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії.
·    називає хронологічні межі Семилітньої війни; дати поділів Речі Посполитої;
·    пояснює причини і наслідки Семилітньої війни;
·    показує на карті територіальні зміни, що мали місце впродовж ХVІІІ ст..

30

1
Англійські колонії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США.
·    називає хронологічні межі Війни за незалежність США; дати прийняття «Декларації незалежності» та Конституції США;
·    пояснює поняття «конституція», «федерація»;
·    пояснює причини і наслідки боротьби за незалежність США;
·    визначає зміст політики Англії щодо північноамериканських колоній; основні ідеї «Декларації  незалежності» та Конституції США;
·    показує на карті англійські колонії в Північній Америці та США.

31

1
Практичне заняття
(на вибір учителя):
·    Особливості державного устрою США

·    Повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст.


·    характеризує основні положення Конституції США

·    характеризує зміни у повсякденному житті протягом ХVІІІ ст.

32

1
Узагальнення / Тематичний контроль.
Тип уроку….

2
Розділ VІ. СХІДНИЙ СВІТ в ХVІ –ХVІІІ ст.
33

1
Індія. Держава Великих Моголів. Бабур,  Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії.
·    називає дату встановлення влади Великих Моголів, Сефевидів;
·    пояснює поняття «Великі Моголи»;
·    пояснює особливості правління Великих Моголів, Сефевидів;
·    визначає основні риси культурного розвитку Індії та Персії;
·    показує на карті території Індії, Персії;
·    характеризує особливості економічного, політичного, соціального устрою Індії, Персії.

34

1
Китай. Маньчжурське завоювання.
Династія Цин. Культура Китаю.
Японія. СьогунатТокугави.  Політика самоізоляції. Культура Японії.
·    називає дату встановлення влади династії Цин, Токугави;
·    пояснює поняття «маньчжури», «самураї», «політика самоізоляції», «мініатюра», «каліграфія»;
·    пояснює особливості правління династії Цин, Токугави;
·    визначає основні риси культурного розвитку Китаю та Японії; особливості взаємин з країнами Європи;
·    показує на карті території Китаю, Японії;
·    характеризує особливості економічного, політичного, соціального устрою Китаю, Японії.

35

1
Узагальнення до курсу:
«Ранній Новий час в історії людства»
·         характеризує процеси модернізації і становлення єдності Світу;
·         висловлює судження щодо основних здобутків раннього Нового часу.















Немає коментарів:

Дописати коментар