КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
5 КЛАС
Дата
|
Кіл-сть
годин
|
Зміст (розділу/теми) уроку
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої
підготовки учнів
|
Примітка
|
||
Розділ І Звідки
і як історики довідуються про минуле
|
||||||
1
|
1
|
Вступ.
|
||||
2
|
1
|
Історія як наука. Українські вчені-історики.
|
· пояснює поняття «історія» ,
«історики»
· коментує текст
підручника під час читання і складає запитання до нього;
· розповідає про
діяльність українських істориків (2-3 на вибір);
· висловлює судження щодо вивчення
історії свого народу.
|
Форма роботи на уроці…….
|
||
3
|
1
|
Історія і
час.
|
· креслить
лінію часу ;
· позначає
на лінії часу запропоновані дати ;
· пояснює поняття «хронологічна
послідовність», «літочислення», «календар»;
· здійснює
відлік років в історії, співвідносить
рік-століття-тисячоліття.
|
|||
4
|
2
|
Історична карта.
|
·
розрізняє умовні позначки на історичній
карті; знаходить на карті територію України; столицю;
·
пояснює
поняття « карта»,
|
|||
5
|
1
|
Писемні джерела. Архіви.
|
· пояснює поняття «історичні
джерела», «архів»;
· наводить приклади писемних джерел;
· висловлює судження щодо ролі
архівів у збереженні пам’яті про минуле.
|
|||
6
|
1
|
Мова як джерело знань про минуле
.
|
· пояснює
поняття «фольклор»;
· наводить
приклади приказок, прислів’їв, казок про минуле
|
Тип проведення заняття….
|
||
7
|
1
|
Речові історичні джерела
|
·
пояснює
поняття « речові історичні джерела»,
«археологія», «музеї»;
· розповідає
про те, як історики довідуються про минулі
часи на основі археологічних розкопок;
· наводить приклади історичних речових джерел.
|
Провідна діяльність учнів на уроці…
|
||
8
|
1
|
Практичне
заняття
Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому.
|
·
розповідає про історію сім’ї та родинне дерево;
·
добирає інформацію
про минуле з сімейних фотографій;;
|
|||
9
|
1
|
Географічні назви в історичній науці.
|
·
пояснює поняття «історична
топоніміка»;
·
розповідає про назви населених пунктів;
· коментує
текст підручника під час читання і складає
запитання до нього;
|
|||
10
|
1
|
Практичне заняття:
Які назви в моєму рідному
місті/селі нагадують про минуле.
|
· наводить приклади історичних назв своєї місцевості, з яких можна довідатися про давні
часи.
|
Індивідуальна діяльність учнів…
|
||
11
|
1
|
Узагальнення/Тематичний контроль.
|
||||
11
|
Розділ ІІ.
Про що і про кого розповідає історія
|
|||||
12
|
1
|
Люди в історії: історичні діячі,
групи людей і народи.
|
· пояснює поняття « історичні
діячі», «народ»,
· розповідає про
історичних діячів на основі тексту підручника та використання матеріалу
практичної роботи;
|
|||
13
|
1
|
Події та явища в історії:
відкриття, битви, подорожі, господарське та повсякденне життя.
|
· установлює
хронологічну послідовність зазначених подій та
явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;
· розповідає про історичну
подію чи явище на основі тексту
підручника;
· пояснює поняття «історичні події»;
· складає
запитання щодо перебігу історичних подій,
вказаних в підручнику.
|
|||
14
|
1
|
Житло і побут давніх мешканців
України.
|
· розповідає про побут
давніх мешканців України;
· знаходить на карті території, пов’язані з
давніми мешканцями України;
· виокремлює в тексті головне і
другорядне , складає простий план тексту підручника;
|
|||
15
|
1
|
Київські князі.
|
· розповідає про київських
князів;
· висловлює власне ставлення до князів;
· виокремлює в тексті головне і другорядне
, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань.
|
|||
16
|
1
|
Українське козацтво
у битвах і походах.
|
· установлює хронологічну
послідовність зазначених подій;
· знаходить на карті території, де виникло
козацтво;
· розповідає про українських
козаків та гетьманів на основі тексту підручника.
|
|||
17
|
1
|
Українське село і
місто у XVIII
|
· пояснює як жили мешканці
села та міста у XVIII;
· виокремлює в тексті
головне й другорядне;
· складає запитання
щодо тексту підручника.
|
|||
18
|
1
|
Відкриття Харківського
університету та його вплив на українську культуру.
|
· пояснює поняття «університет»;
· розповідає про
Харківський університет та В. Каразіна на основі тексту підручника.
|
|||
19
|
1
|
Українська революція
1917-1920рр.
|
· установлює хронологічну послідовність
подій Української революції;
· складає запитання
щодо перебігу Української революції;
· висловлює своє
ставлення до Української революції.
|
|||
20
|
1
|
Україна в роки
Другої світової війни.
|
· позначає на лінії часу
тривалість Другої світової війни;
· показує на карті
перебіг війни;
· складає розповідь про
події війни;
· зіставляє окремі події
з історії рідного краю
|
|||
21
|
1
|
Проголошення
незалежності України.
|
· називає День
незалежності України;
· висловлює власне
ставлення до проголошення незалежності
України.
|
|||
22
|
1
|
Практичне заняття.
Про що і про кого
розповідає історія рідного краю.
|
розповідає про історію
рідного краю;
зіставляє окремі події
з історії родини й рідного краю та України.
|
|||
23
|
1
|
Узагальнення/Тематичний контроль.
|
||||
8
|
Розділ
ІІІ Що історичні пам’ятки розповідають про минуле.
|
|||||
24
|
1
|
Храми та ікони. Софійський собор і
Києво-Печерська лавра.
|
· називає та описує пам’ятки на основі тексту
підручника;
· пояснює поняття « історичні
пам’ятки», «ікона», «мозаїка», «фреска» ;
· установлює хронологічну
послідовність створення зазначених пам’яток;
· висловлює власне
ставлення до пам’яток історії.
|
|||
25
|
1
|
Книги і мініатюри. Остромирове
Євангеліє та «Апостол» Івана Федорова.
|
· розповідає про перші книги на Україні;
· пояснює
поняття « книжкова мініатюра»;
· складає план розповіді про
книгодрукування та Івана Федорова.
|
|||
26
|
1
|
Замки і палаци. Генуезька і
Кам’янецьк-Подільська фортеці.
Бахчисарайський та Маріїнські палаци.
|
· пояснює поняття «архітектура», «замок», «фортеця», «палац»;
· показує на карті місцезнаходження замків, палаців та
фортець, які згадуються в підручнику;
· називають, розпізнають та
описують пам’ятки на
основі вивченого матеріалу.
|
|||
27
|
1
|
Вулиці та площі. Вулиця Хрещатик у
Києві. Площа Ринок у Львові.
|
· пояснює поняття «вулиця», «площа»;
· складає
план розповіді про вулицю Хрещатик;
· описує
площу Ринок у Львові.
|
|||
28
|
1
|
Парки і сади. «Софіївка» в Умані та заповідник «Качанівка» на
Чернігівщині.
|
· пояснює поняття «парк»;
· називає та описує парки та сади
на основі тексту підручника і практичної роботи.
|
|||
29
|
Практичне заняття.
Які історичні пам’ятки мого міста/села, рідного
краю розповдають про минуле.
|
· наводить приклади пам’яток свого
краю та описує їх.
|
||||
30-31
|
2
|
Практичне заняття:
Моя уявна подорож історичними місцями України.
|
Робота в групах…
|
|||
32
|
1
|
Узагальнення/Тематичний контроль.
|
||||
33
|
1
|
Узагальнення до курсу: «Роль
громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України»
|
· пояснює, що
таке історія і що є предметом вивчення історії як науки;
· Висловлює судження щодо
важливості історичних знань та ролі громадян, історичної науки, музеїв,
архівів у збереженні минулого.
|
|||
34
|
2
|
Резерв
|
||||
(Назва навчального
закладу)
«Розглянуто»
«Погоджено»
«Затверджено»
на засіданні предметної кафедри вчителів заступник
директора
директор навчального закладу
(методичного об’єднання)
із навчально-виховної роботи
__________________________
протокол №___ від_______
_________________________
___________________________
(дата
затвердження)
Календарно-тематичне
планування*
Історія України. 8 клас.
2016-2017 навчальний рік
Річна кількість годин – 53
(1,5 годин на тиждень)
Планова кількість
практичних робіт – 5
Навчально-методичні комплекси:
підручник –
посібник –
карти/атласи –
_________________________________
(Прізвище ,
ім'я, по батькові учителя)
*Календарно-тематичне
планування укладено згідно навчальної програми Міністерства освіти і науки для
загальноосвітніх навчальних закладів і є чинною у
2016/2017 навчальному році.
№№ уроку
|
Дата
|
Кіл-ть
годин
|
Зміст (розділу/теми) уроку
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки
учнів
|
Примітка
|
1
|
|
1
|
ВСТУП.
Середньовічна спадщина України.
Основні події і постаті.
Ранній новий час. Особливості ранньомодерної доби в
історії України.
|
·
називає
періодизацію та види джерел історії України в Ранній новий час;
·
пояснює
поняття «Ранній новий час», «Ранньомодерна доба»;
·
показує
на карті українські землі на кінець XV ст.;
·
характеризує
особливості Раннього
нового часу в історії України.
|
Форма роботи на уроці…….
|
|
9
|
Розділ І: УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В ХVІ ст.
|
|||
2
|
|
1
|
Політичне становище українські
землі у першій половині ХVІ ст.
Люблінська
унія 1569 р. та її вплив на українські землі.
|
·
називає дату Люблінської унії;
·
пояснює
поняття «унія»;
·
визначає
причини й наслідки Люблінської унії;
·
показує
на карті територіальний розподіл українських земель на початок
XVІ ст. та зміни, що відбулися на українських землях унаслідок
Люблінської унії;
· характеризує особливості політичного
та економічного життя українських земель у першій половині ХVІ ст. та
зміст Люблінської унії.
|
|
3
|
|
1
|
Економічне життя села і міста: фільварки,
цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.
|
· пояснює поняття «фільварок», «магдебурзьке
право»;
·
характеризує
особливості економічного життя українських земель у першій половині
ХVІ ст.
|
|
4
|
|
1
|
Соціальній структура суспільства.
(магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Василь-Костянтин Острозький.
|
·
пояснює
поняття «шляхта», «магнат»;
·
характеризує
соціальну структуру українського суспільства на початку XVІ ст.;
·
висловлює
судження щодо діяльності Василя-Костянтина Острозького.
|
|
5
|
|
1
|
Українське козацтво. Перші Січі.
Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ – козацька республіка.
|
·
називає дату утворення першої
Запорозь-кої Січі;
·
пояснює
поняття «покозачення», «Запорозька Січ», «кіш», «козацька старшина»,
«кошовий отаман», «козацька рада», «козацькі клейноди», «курінь»;
·
визначає
причини виникнення козацтва і січей;
·
показує
на карті перші Січі;
·
висловлює
судження щодо діяльності Дмитра Вишневецького.
|
|
6
|
|
1
|
Реєстрове козацтво. Становлення
козацького стану. Козацькі війни кінця ХVІ ст.
|
·
пояснює
поняття «реєстрове козацтво», «козацькі війни»;
·
показує
на карті райони козацьких повстань 1590-х років;
·
висловлює
судження щодо діяльності Криштофа Косинського та Северина Наливайка.
|
|
7
|
|
1
|
Практичне заняття:
«Повсякденне життя представників
основних верст суспільства»
|
·
характеризує
повсякденне життя українців на початку XVІ ст.
|
Індивідуальні завдання для учнів…..
|
8
|
|
1
|
Церковне
життя. Особливості реформаційних та контрреформацій них рухів в Україні.
Православні братства.
|
·
пояснює
поняття «церковні братства»;
·
визначає
вплив реформаційних і контрреформаційних рухів в Україні;
·
характеризує
діяльність православних братств.
|
|
9
|
|
1
|
Культурно-освітнє
життя. Острозька академія, братські школи, єзуїтські колегії. Пересопницьке
Євангеліє. Книговидання. Іван Федоров.
|
·
називає дату заснування
Острозької академії, виходу друком перших книжок;
·
пояснює
поняття «слов’яно-греко-латинська школа», «колегія», «академія»,
«вертеп»;
·
визначає історичне значення
Пересопницького Євангелія;
·
характеризує
розвиток книговидання та шкільництва;
·
висловлює
судження щодо діяльності Івана Федорова.
|
|
10
|
|
1
|
Містобудування,
архітектура, образотворче мистецтво.
|
·
пояснює
поняття «гравюра»;
·
характеризує
історико-культурні пам’ятки.
|
|
11
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
|
|
|
8
|
Розділ ІІ. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ наприкінці ХVІ – у
першій половині ХVІІ ст.
|
|||
12
|
|
1
|
Кримське
ханство. Внутрішня і зовнішня політика.
|
·
показує
на карті Кримське ханство та шляхи набігів кримських татар;
·
характеризує
внутрішню і зовнішню політику кримських ханів.
|
|
13
|
|
1
|
Походи козаків першої чверті
ХVІІ ст.
|
·
називає дату доби «героїчних
походів»;
·
пояснює
поняття «героїчні походи»;
·
показує
на карті напрямки походів козаків на володіння Османської імперії
·
характеризує
морські та суходільні походи козаків.
|
|
14
|
|
1
|
Петро Конашевич-Сагайдачний.
Похід на Москву 1618 р.
Військо Запорозьке і Хотинська
війна.
|
·
називає дату походу козаків на
Москву; Хотинської війни;
·
показує
на карті напрямки походів козаків на Московське царство;
·
висловлює
судження щодо діяльності Петра Конашевича-Сагайдачного.
|
|
15
|
|
|
Козацько-селянські повстання
20-30-х рр. ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького».
|
· називає дату козацько-селянських повстань;
видання «Ординації Війська Запорозького»;
· визначає причини й наслідки
козацько-селянських повстань 1620-1630-х років;
· показує на карті райони козацьких повстань
1620-1630-х років.
|
|
16
|
|
1
|
Практичне заняття:
«Військове мистецтво, традиції та побут українського
козацтва»
|
·
характеризує
військово-політичну організацію козацтва; морські та суходільні походи
козаків; традиції, звичаї та побут козаків.
|
Індивідуальні завдання для учнів…..
|
17
|
|
1
|
Церковні
собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення
Греко-католицької церкви.
|
·
називає дату утворення
Греко-католиць-кої церкви;
·
пояснює
поняття «Греко-католицька церква»;
·
визначає причини й наслідки
Берестейсь-кої унії.
|
|
18
|
|
1
|
Боротьба за відновлення
православної ієрархії.
Реформи митрополита Петра Могили
|
·
висловлює
судження щодо діяльності Іпатія
Потія; Герасима та Мелетія Смотрицьких; Івана Вишенського; Петра Могили.
|
|
19
|
|
1
|
Києво-Могилянський колегіум.
Полемічна література. Архітектура. Образотворче мистецтво.
|
·
називає дату створення
Києво-Могилянського колегіуму;
·
пояснює
поняття «полемічна література»;
·
характеризує
історико-культурні пам’ятки доби;
·
висловлює
судження щодо діяльності Герасима
та Мелетія Смотрицьких, Івана Вишенського.
|
|
20
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
Діяльність учнів на уроці….
|
|
|
5
|
Розділ ІІІ. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА
ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
середини XVII ст.
|
|||
21
|
|
1
|
Передумови, причини, початок Національно-визвольної війни.
Події 1648-1649 рр.
Зборівський договір.
|
·
називає дату основних битв
Національно-визвольної війни, укладення Зборівського договору;
·
визначає причини та наслідки
Національно-визвольної війни українського народу;
·
показує
на карті основні напрямки походів і битви Національно-визвольної війни;
·
характеризує
перебіг Національно-визвольної війни; зміст Зборівського договору.
|
|
22
|
|
1
|
Події
1650–1651 рр. Білоцерківський договір. Битва під Батогом. Молдавські
походи.
Облога
Жванця. Кам`янецька угода.
|
·
називає дату основних битв
Національно-визвольної війни, укладення Білоцерківсь-кого договору, Кам`янецької угоди;
·
показує
на карті основні напрямки походів і битви Національно-визвольної війни;
·
характеризує
зміст Білоцерківського договору, Кам`янецької угоди.
|
|
23
|
|
1
|
Українська козацька держава –
Війська Запорозького. Адміністративно-територіальний устрій.
Соціально-економічне життя. Зовнішня політика.
|
·
пояснює
поняття «Гетьманщина», «гетьман», «генеральна старшина», «генеральна
військова та старшинська ради», «універсал», «полк», «сотня»;
·
пояснює
особливості здійснення влади гетьмана в козацькій державі; взаємовідно-сини
Війська Запорозького з державами-сусідами;
·
показує
на карті полковий устрій держави – Війська Запорозького; кордони
Української козацької держави;
·
характеризує
соціально-економічне становище українських земель після утворення козацької
держави;
·
висловлює
судження щодо діяльності Богдана Хмельницького та його сподвижників в
розбудові козацької держави; характер відносин з сусідніми державами.
|
|
24
|
|
|
Українсько-московський договір
1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильвансь-кий союз.
|
·
називає дату основних битв
Національно-визвольної війни, укладення Березневих статей, Віленського
перемир’я;
·
визначає наслідки
українсько-московського договору 1654 р., утворення
українсько-шведсько-трансильванського союзу;
·
характеризує
зміст «Березневих статей», умови Віленського перемир’я;
·
висловлює
судження щодо характеру відносин з сусідніми державами.
|
|
25
|
|
1
|
Практичне заняття:
«Богдан Хмельницький як політик і
людина»
|
·
висловлює
судження щодо діяльності Богдана Хмельницького
|
Індивідуальні завдання для учнів…..
|
26
|
|
1
|
Історія рідного краю
|
(орієнтовно)
· показує на карті територію рідного
краю;
· визначає результати визвольного
походу українського війська в Галичину.
|
Діяльність учнів на уроці….
|
27
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
Діяльність учнів на уроці….
|
|
|
9
|
Розділ ІV. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ
НАПРИКІНЦІ 50-х років ХVІІ –
НА ПОЧАТКУ ХVІІІ ст.
|
|||
28
|
|
1
|
Іван Виговський. Гадяцька угода.
Україно-московська війна. Конотопська битва. Початок Руїни.
|
·
називає хронологічні межі
періоду Руїни, дату Гадяцької угоди;
·
пояснює
поняття «Руїна»;
·
показує
на карті події україно-московської війни;
·
характеризує
зміст політики Росії щодо українських земель;
·
висловлює
судження щодо діяльності гетьмана Івана Виговського.
|
|
29
|
|
1
|
Юрій Хмельницький. Розкол
Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське
перемир’я.
|
·
називає дату Андрусівського договору;
·
показує
на карті території Лівобережної і Правобережної Гетьманщини; межу поділу
України за Андрусівським перемир’ям;
·
характеризує
зміст політики Росії щодо українських земель;
·
висловлює
судження щодо діяльності гетьманів: Юрія Хмельницького, Павла Тетері,
Івана Брюховецького.
|
|
30
|
|
1
|
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання
Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. Іван
Самойлович. Чигиринські походи.
Припинення
існування Правобережної Гетьманщини. Запорозьке козацтво. Іван Сірко.
|
·
пояснює
поняття «протекторат», «Чигиринські походи»;
·
показує
на карті Чигиринські походи; територію Правобережної Гетьманщини та
територію Запорозької Січі;
·
характеризує
зміст політики Росії щодо українських земель;
·
висловлює
судження щодо діяльності гетьманів: Петра Дорошенка, Дем’яна
Многогрішного, Івана Самойловича, кошового отамана Івана Сірка.
|
|
31
|
|
1
|
Бахчисарайський
мир. «Вічний мир».
Правобережне
козацтво в останній чверті ХVІІ ст. Семен
Палій. Ліквідація козацтва на Правобережній
Україні.
|
·
називає дату Бахчисарайського договору, «Вічного миру»; повстання під
проводом С.Палія; зруйнування Чортомлицької Січі;
·
показує
на карті межу поділу України за Бахчисарайським договором; «Вічним
миром»; територію поширення повстання Семена Палія;
·
характеризує
господарське та повсякденне життя Правобережного козацтва в останній чверті
ХVІІ ст.;
·
висловлює
судження щодо діяльності полковника Семена
|
|
32
|
|
1
|
Заселення і розвиток Слобідської
України. Слобідські козачі полки.
|
·
показує
на карті територію Слобідської України;
·
характеризує
адміністративно-територіальний устрій, господарське та повсякденне життя
запорозьких земель.
|
|
33
|
|
1
|
Практичне заняття:
«Руїна»: причини і наслідки»
|
·
пояснює
поняття «Руїна»;
·
визначає
причини і наслідки періоду «Руїни».
|
|
34
|
|
1
|
Іван Мазепа: внутрішня і зовнішня
політика. Північна війна і Україна.
|
·
називає дату зруйнування Батурина і Полтавської битви;
·
пояснює
поняття «протекторат»;
·
визначає
причини і наслідки військово-політичного виступу Івана Мазепи;
·
показує
на карті події Північної війни на українських землях;
·
характеризує
зміст політики Росії щодо українських земель;
·
висловлює
судження щодо діяльності гетьмана Івана Мазепи, кошового отамана Костя
Гордієнка.
|
|
35
|
|
1
|
Пилип Орлик і його Конституція.
|
·
називає дату ухвалення Конституції Пилипа Орлика;
·
характеризує
основні положенні Конституції Пилипа Орлика;
·
висловлює
судження щодо діяльності гетьмана Пилипа Орлика.
|
|
36
|
|
1
|
Церковне життя. Освіта.
Архітектура. Образотворче мистецтво.
|
·
пояснює
поняття «козацьке бароко»;
·
характеризує
внесок Києво-Могилянської академії в розвиток освіти і науки;
історико-культурні пам’ятки доби;
·
висловлює
судження щодо діяльності Феофана Прокоповича.
|
|
37
|
|
1
|
Історія рідного краю
|
(орієнтовно)
· показує на карті територію рідного
краю;
·
характеризує
становище краю періоду Руїни;
·
характеризує
історико-культурні пам’ятки доби рідного краю.
|
Діяльність учнів на уроці….
|
38
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
Діяльність учнів на уроці….
|
|
|
10
|
Розділ V. УКРАЇНСЬКІ
ЗЕМЛІ у
20–90-х рр. ХVІІІ ст.
|
|||
39
|
|
1
|
Іван Скоропадський, Павло
Полуботок. Перша Малоросійська колегія. Данило Апостол. «Правління
гетьманського уряду»
|
·
пояснює
поняття «Малоросійська колегія»;
·
показує
на карті територію Лівобережної Гетьманщини;
·
характеризує
основні напрями політики Російської імперій щодо українських земель;
·
висловлює
судження щодо діяльності гетьманів: Івана Скоропадського, Павла
Полуботка, Данила Апостола.
|
|
40
|
|
1
|
Кирило Розумовський. Ліквідація
гетьманства і козацького устрою в Україні. Друга Малоросійська колегія.
Запровадження кріпацтва.
|
·
називає дату остаточної ліквідації гетьманства; закріпачення селян
Лівобережної та Слобідської України;
·
пояснює
поняття «кріпацтво»;
·
визначає
причини і наслідки скасування гетьманства;
·
показує
на карті територію Слобідської України;
·
характеризує
основні напрями політики Російської імперій щодо українських земель.
|
|
41
|
|
1
|
Нова (Підпільненська) Січ.
Петро Калнишевський.
Ліквідація Запорозької Січі.
|
·
називає дату ліквідації Запорозької Січі;
·
пояснює
поняття «паланка»;
·
визначає
причини і наслідки ліквідації Запорозької Січі;
·
показує
на карті територію Олешківської і Нової Січі;
·
характеризує
адміністративно-територіальний устрій, господарське та повсякденне життя
запорозьких земель;
·
висловлює
судження щодо діяльності кошового отамана Петра Калнишевського.
|
|
42
|
|
1
|
Практичне заняття:
«Козацькі літописи ХVІІ –
ХVІІІ ст. як історичні джерела»
|
·
пояснює
поняття «козацькі літописи».
|
Діяльність учнів на уроці….
|
43
|
|
1
|
Російсько-турецькі
війни XVIII ст. і Україна. Ліквідація Кримського ханства. Колонізація
Півдня України.
|
·
називає дату ліквідації Кримського ханства;
·
визначає
причини і наслідки приєднання земель Кримського ханства до Росії;
·
показує
на карті територіальні зміни, що відбулися унаслідок російсько-турецьких
воєн та ліквідації Кримського ханства;
·
характеризує
основні напрями політики Російської імперій щодо українських земель.
|
|
44
|
|
1
|
Правобережна Україна.
Гайдамаки. Коліївщина.
Буковина, Східна Галичина,
Закарпаття. Рух опришків.
|
·
називає дату Коліївщини;
·
пояснює
поняття «гайдамаки», «Коліївщина»,
«опришки»;
·
визначає
причини розгортання гайдамаці-кого та опришківського руху на Правобережжі;
·
висловлює
судження щодо діяльності Максима
Залізняка, Івана Гонти, Олекси Довбуша.
|
|
45
|
|
1
|
Поділи Речі Посполитої.
Зміни становища Правобережної
України у складі Російської імперії.
|
·
називає дати поділів Речі Посполитої;
·
визначає
причини і наслідки поділів Речі Посполитої;
·
визначає
наслідки приєднання земель Правобережжя, Поділля, Волині до Росії;
·
показує
на карті територіальні зміни, що відбулися унаслідок поділів Речі
Посполитої.
|
|
46
|
|
1
|
Західноукраїнські землі у складі володінь
австрійських Габсбургів. Реформи Марії-Терезії та Йосипа ІІ.
|
·
пояснює
поняття «реформи»;
·
визначає
наслідки реформ Марії-Терезії та Йосипа ІІ для українських земель;
·
характеризує
основні напрями політики Австрійської імперій щодо українських земель.
|
|
47
|
|
1
|
Освіта і наука.
Києво-Могилянська академія.
Григорій Сковорода.
|
·
визначає
особливості розвитку культури козацької доби;
·
характеризує
внесок Києво-Могилянської академії в розвиток освіти і науки;
·
висловлює
судження щодо діяльності Григорія Сковороди.
|
|
48
|
|
1
|
Архітектура.
Образотворче мистецтво. Музика.
|
·
визначає
особливості розвитку культури козацької доби;
·
характеризує
історико-культурні пам’ятки доби.
|
|
49
|
|
1
|
Історія рідного краю
|
(орієнтовно)
· показує на карті територію рідного
краю;
·
визначає
наслідки реформ Марії-Терезії та Йосипа ІІ для населення рідного краю;
·
характеризує
основні напрями політики Австрійської імперій щодо території краю;
·
характеризує
історико-культурні пам’ятки доби рідного краю.
|
Діяльність учнів на уроці….
|
50
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
|
|
|
1
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ
ДО КУРСУ
|
|||
51
|
|
1
|
Україна в ранньомодерну добу та її внесок в загальноєвропейську
спадщину. діяльності провідних історичних осіб України XVІ –
XVIII ст.
|
·
називає періодизацію історії
України Раннього Нового часу;
·
визначає
особливості козацької доби;
·
характеризує
процес українського державотворення та
порівнює з основними тенденціями
політичного розвитку європейських країн;
·
оцінює
роль козацтва в історії України;
·
висловлює
судження щодо діяльності провідних історичних осіб України XVІ –
XVIII ст.
|
|
52
|
|
1
|
Резерв
|
|
Діяльність учнів на уроці….
|
(Назва навчального
закладу)
«Розглянуто»
«Погоджено»
«Затверджено»
на засіданні предметної кафедри вчителів заступник
директора
директор навчального закладу
(методичного об’єднання)
із навчально-виховної роботи
__________________________
протокол №___ від_______
_________________________
___________________________
(дата
затвердження)
Календарно-тематичне
планування*
Всесвітня історія. 8 клас.
2016-2017 навчальний рік
Річна кількість годин – 35
(1 годин на тиждень)
Планова кількість
практичних робіт –
Навчально-методичні комплекси:
підручник –
посібник –
карти/атласи –
__________________________________
(Прізвище
, ім'я, по батькові учителя)
*Календарно-тематичне планування укладено згідно
навчальної програми Міністерства освіти і науки для загальноосвітніх навчальних
закладів і є
чинною у 2016/2017 навчальному році.
№№ уроку
|
Дата
|
Кіл-ть
годин
|
Зміст (розділу/теми) уроку
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки
учнів
|
Примітка
|
1
|
|
1
|
ВСТУП.
Середні віки в історії людства.
Поняття і періодизація
Нового часу, Ранньомодерної доби.
|
·
називає хронологічні межі та періодизацію Середніх
віків та Нового часу;
·
пояснює
поняття «Новий час», «ранній Новий час», «Ранньомодерна доба»;
· показує на карті провідні європейські
держави;
·
характеризує цивілізаційної спадщини Середньовіччя; особливості розвитку світу напередодні
Нового часу.
|
Форма роботи на уроці…….
|
|
5
|
Розділ І ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ
ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН
|
|||
2
|
|
1
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV—
XVI ст. Подорожі Х. Колумба, В. да Гами, Ф. Магеллана.
|
·
називає період Великих
географічних
відкриттів; дати подорожей Х. Колумба, Васко
да Гами, Ф. Магелана;
· пояснює поняття «Великі географічні відкриття»;
· визначає причини Великих географічних
відкриттів;
· показує на карті основні
географічні відкриття;
· характеризує подорожі європейців.
|
|
3
|
|
1
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних
імперій. Зміна поглядів на світ.
|
· пояснює поняття «конкіста», «колоніальна імперія», «зустріч цивілізацій»;
· характеризує життя народів
доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки).
|
|
4
|
|
1
|
Торгівельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця.
Розвиток техніки. Становлення капіталістичних відносин.
|
· пояснює поняття «Революція цін», «мануфактура»,
«капіталізм», «буржуазія», «найманий робітник»;
·
показує
на карті напрямки нових
торговельних шляхів, центри світової торгівлі;
· характеризує технічні досягнення
раннього Нового часу.
|
|
5
|
|
1
|
Повсякденне життя населення Західної Європи.
|
· характеризує зміни у житті людей після Великих географічних відкриттів.
|
|
6
|
|
1
|
Практичне заняття
(на вибір учителя):
· Наслідки
Великих географічних відкриттів для історії людства
·
Цивілізації доколумбової Америки
|
· пояснює поняття «Великі географічні відкриття»;
· визначає наслідки Великих
географічних відкриттів;
· характеризує життя народів
доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки).
|
Індивідуальні завдання для учнів…..
|
7
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
|
|
|
5
|
Розділ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В
ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ
|
|||
8
|
|
1
|
Гуманізм: М. Сервантес,
Еразм Роттердамський, Н. Макіавелі.
Високе Відродження:
Леонардо да Вінчі, Рафаель,
Мікеланджело.
Північне Відродження:
П. Брейгель,
А. Дюрер.
Зародження
культури бароко. Рембрант, Рубенс, Тиціан.
|
· називає хронологічні межі епохи Ренесансу;
·
називає видатні пам’ятки культури епохи
Ренесансу й бароко;
·
пояснює
поняття «Високе Відродження»,
«Північне Відродження», «бароко»;
·
визначає
основні ідеї
Е.Роттердамського;
· показує на карті культурні
центри Європи раннього Нового часу;
·
характеризує
основні риси Ренесансу і бароко.
|
|
9
|
|
1
|
Практичне заняття
(на
вибір учителя):
·
Гуманістичні ідеї в творах
Е. Роттердамського
·
Ідеї гуманізму в шедеврах Високого Відродження
|
·
визначає
основні ідеї Е.
Роттердамського;
·
пояснює
поняття «Високе Відродження»;
·
характеризує
ідеї гуманізму в шедеврах Високого Відродження
|
Індивідуальні завдання для учнів…..
|
10
|
|
1
|
Католицька
церква напередодні Реформації. М. Лютер і народження
протестантизму.Т. Мюнцер. Поширен-ня Реформації. Ж. Кальвін. Аугсбурзь-кий
релігійний мир 1555 р.
|
·
називає дату початку Реформації;
·
пояснює
поняття «Реформація», «протестантизм»,
«лютеранство», «кальвінізм», «селянська війна»;
· визначає причини і наслідки
Реформації; основні ідеї М. Лютера, Т. Мюнцера, Ж.Кальвіна;
· показує на карті регіони поширення реформації;
·
характеризує
процес
Реформації в Європі.
|
|
11
|
|
1
|
Контрреформація
в Європі. І. Лойола. Єзуїти. Тридентський собор.
|
·
пояснює
поняття «Контрреформація», «орден єзуїтів»;
·
визначає
причини і наслідки Контрреформації;
·
характеризує
процес
Контрреформації в Європі.
|
|
12
|
|
1
|
Народження нової європейської науки. Р. Декарт, Й. Кеплер,
Н. Коперник, Г. Галілей.
|
·
пояснює вплив ідей Гуманізму на становлення європейської науки і суспільства;
·
характеризує досягнення науки.
|
|
13
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
|
|
|
7
|
Розділ ІІІ. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ у ХVІ — ХVІІ
ст.
|
|||
14
|
|
1
|
Становлення абсолютної монархії у
Франції. Франциск І. Особливості Реформації у Франції. Релігійні війни.
Нантський едикт.
|
·
називає хронологічні межі
релігійних війн у Франції;
·
пояснює
поняття «релігійні війни»;
·
показує
на карті територію Франції;
·
характеризує
основні риси політичного і релігійного розвитку Франції;
причини і наслідки релігійних війн у Франції.
|
|
15
|
|
1
|
Кардинал
А. Рішельє. Абсолютизм за Людовіка XIV. Ж.-Б. Кольбер.
|
·
пояснює
поняття «абсолютизм», «протекціонізм»,
«меркантилізм»;
·
характеризує
основні риси абсолютизму за Людовіка
XIV;
·
висловлює
судження щодо діяльності кардинала Ришельє.
|
|
16
|
|
1
|
Королівська реформація в Англії.
Генріх VIII. Єлизавета І. «Криваве законодавство»
|
·
показує
на карті територію Англії; шлях «Великої армади»;
·
характеризує
основні риси політичного і релігійного розвитку в Англії.
|
|
17
|
|
1
|
Англійська
революція. О. Кромвель. Навігаційний акт. Реставрація і "Славна
революція". «Білль про права». Парламентська монархія.
|
·
називає хронологічні межі
Англійської революції;
·
пояснює
поняття «Славна революція», «протекторат»;
·
характеризує
причини і наслідки Англійської революції;
·
висловлює
судження щодо діяльності О. Кромвеля.
|
|
18
|
|
1
|
Володіння Габсбургів. Карл V, Філіп ІІ.
Національно-визвольна війна
у
Нідерландах. Утрехтська унія. В.Оранський.
|
·
називає хронологічні межі
національно-визвольної війни в Нідерландах;
·
пояснює
поняття «національно-визвольна війна»;
·
показує
на карті територію володінь Карла V Габсбурга; Об’єднані провінції Нідерландів;
·
характеризує
основні риси «освіченого абсолютизму» імперії Габсбургів; причини і наслідки національно-визвольної війни у Нідерландах;
·
висловлює
судження щодо діяльності В. Оранського.
|
|
19
|
|
1
|
Практичне заняття
(на
вибір учителя):
·
Розвиток монархічних форм правління у країнах Західної
Європи
·
Образ абсолютного монарха країн Західної Європи.
|
·
характеризує
основні риси політичного і релігійного розвитку західноєвропейських
країн; абсолютизм в різних країнах Європи;
·
|
|
20
|
|
1
|
Тридцятилітня
війна. Вестфальська система міжнародних відносин.
|
·
називає хронологічні межі
Тридцятиліт-ньої війни;
·
показує
на карті територіальні зміни, що відбулися в результаті Тридцятилітньої
війни.
|
|
21
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
|
|
|
4
|
Розділ IV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ
СХІДНОЇ ЄВРОПИ у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.
|
|||
22
|
|
1
|
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної
Європи під владою турків-османів.
|
·
називає дату зупинки османської експан-сії (облога Відня 1683 р.);
·
пояснює
поняття «султан»;
· визначає причини і наслідки османських
завоювань в Європі;
·
показує
на карті територію Османської
Імперії;
·
характеризує
внутрішню та зовнішню політику Османської імперії;
·
висловлює
судження щодо діяльності Сулеймана
Пишного.
|
|
23
|
|
1
|
Річ Посполита. Характерні риси
шляхетської демократії
|
·
називає дату Люблінської унії;
·
пояснює
поняття «шляхта», «сейм»;
·
показує
на карті територію Речі Посполитої;
·
характеризує
внутрішню та зовнішню політику Речі Посполитої;
·
висловлює
судження щодо діяльності Сигізмунда
ІІ Августа.
|
|
24
|
|
1
|
Московське царство. Іван IV
Грозний. Смутний час. Початок правління династії Романових. Реформи патріарха
Никона.
|
·
пояснює
поняття «опричнина», «Смута», «церковний розкол», «Земський собор»,
«самодержавство»;
·
висловлює
судження щодо діяльності Івана IV Грозного, Олексія Михайловича.
|
|
25
|
|
1
|
Внутрішня та
зовнішня політика
Петра І. Народження Російської
імперії.
|
·
називає дату проголошення Росії імперією;
·
визначає
причини і наслідки Північної війни; значення реформ Петра І;
·
показує
на карті територію Російської держави;
·
характеризує
внутрішню та зовнішню політику Російської держави;
·
висловлює
судження щодо діяльності Петра I.
|
|
26
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
|
|
|
5
|
Розділ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА
|
|||
27
|
|
1
|
Початок промислового перевороту і його вплив на життя різних верств населення. А.Сміт.
Просвітництво. Енциклопедисти.
Масони. Класицизм.
|
· називає хронологічні
межі промислового
перевороту; доби
Просвітництва;
·
пояснює
поняття «промисловий переворот», «Просвітництво», «енциклопедисти»,
«класицизм»;
·
визначає основні
ідеї Просвітництва;
·
характеризує
зміст промислового перевороту, класицизму.
|
|
28
|
|
1
|
Освічений абсолютизм.
Володіння австрійських Габсбургів. МаріяТерезія.
Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І.
Катерина ІІ.
|
·
пояснює
поняття «освічений абсолютизм»;
·
пояснює
причини і наслідки реформ
МаріїТерезії, Йосипа ІІ, Фрідріха ІІ, Катерини ІІ;
·
показує
на карті територію Пруссії, володіння
австрійських Габсбургів, територію
Російської імперії;
·
характеризує
зміст освіченого абсолютизму.
|
|
29
|
|
1
|
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину,
війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої.
Початок боротьби за спадщину Османської імперії.
|
·
називає хронологічні межі
Семилітньої війни; дати поділів
Речі Посполитої;
·
пояснює
причини і наслідки Семилітньої
війни;
·
показує
на карті територіальні зміни, що мали
місце впродовж ХVІІІ ст..
|
|
30
|
|
1
|
Англійські колонії в Північній Америці. Декларація
незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США.
|
·
називає хронологічні межі Війни
за незалежність США; дати прийняття
«Декларації незалежності» та Конституції США;
·
пояснює поняття «конституція», «федерація»;
·
пояснює
причини і наслідки боротьби за
незалежність США;
·
визначає
зміст політики Англії щодо
північноамериканських колоній; основні ідеї «Декларації незалежності» та Конституції
США;
·
показує
на карті англійські колонії в
Північній Америці та США.
|
|
31
|
|
1
|
Практичне заняття
(на
вибір учителя):
·
Особливості
державного устрою США
·
Повсякденне життя в країнах Західної Європи у
ХVІІІ ст.
|
·
характеризує
основні положення Конституції США
·
характеризує
зміни у повсякденному житті протягом ХVІІІ ст.
|
|
32
|
|
1
|
Узагальнення / Тематичний контроль.
|
Тип уроку….
|
|
|
2
|
Розділ VІ. СХІДНИЙ СВІТ в ХVІ –ХVІІІ
ст.
|
|||
33
|
|
1
|
Індія. Держава
Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство
Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії.
|
·
називає дату
встановлення влади Великих Моголів, Сефевидів;
·
пояснює
поняття «Великі Моголи»;
·
пояснює особливості правління Великих Моголів,
Сефевидів;
·
визначає
основні риси культурного розвитку
Індії та Персії;
·
показує
на карті території Індії, Персії;
·
характеризує
особливості економічного, політичного, соціального устрою Індії, Персії.
|
|
34
|
|
1
|
Китай. Маньчжурське завоювання.
Династія Цин.
Культура Китаю.
Японія.
СьогунатТокугави. Політика
самоізоляції. Культура Японії.
|
·
називає дату
встановлення влади династії Цин, Токугави;
·
пояснює
поняття «маньчжури», «самураї»,
«політика самоізоляції», «мініатюра», «каліграфія»;
·
пояснює особливості правління
династії Цин, Токугави;
·
визначає
основні риси культурного розвитку Китаю та Японії; особливості взаємин з
країнами Європи;
·
показує на карті
території
Китаю, Японії;
·
характеризує
особливості економічного, політичного, соціального устрою Китаю, Японії.
|
|
35
|
|
1
|
Узагальнення до курсу:
«Ранній Новий час в історії
людства»
|
·
характеризує
процеси модернізації і становлення єдності Світу;
·
висловлює
судження щодо основних здобутків раннього Нового часу.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар